Ukažte svou vášeň
22. 11. 2024
Lukáš Šaněk
Navazujeme na předchozí příspěvek o důležitosti dat. Ta vám řeknou, co vaši zákazníci hledají, kdy nakupují, nebo proč odcházejí. Ale pokud chcete, aby vás nejen objevili, ale také si vás zamilovali, musí v tom být něco víc – emoce.
Zkusíme na příkladu z praxe: Značka Dove a jejich kampaň „Real Beauty“ vzbudila celosvětový ohlas. Místo toho, aby prodávali „mýdlo, které dobře myje“, se zaměřili na to, co jejich produkt může představovat, co znamená pro jejich zákaznice – sebevědomí, přijetí a přirozenou krásu.
Ukázali, že jejich značka není jen o produktech, ale o hodnotách. Emoce, které dokázali vyvolat, přesahují hranice klasické reklamy „vidím -> koupím“.
Stejného principu můžete použít i vy: prodáváte lokální výrobky? Nesoustřeďte se jen na „ruční výrobu“ jako fakt. Vyprávějte příběh. Proč jste začali? Jak vypadá váš den při tvorbě? Co vás inspiruje? Proč pracujete zrovna s tímto materiálem? Kdo vás to naučil?
Když ukážete lidem vášeň a hodnoty, které jsou za vaším produktem, stane se pro ně víc než jen věcí. Bude osobnější, stane se něčím, s čím jako potenciální zákazníci dokážeme ztotožnit.
Z rychlíku, jak na to?
1. Hledejte příběhy kolem vás: Máte zákazníka, kterému váš produkt zlepšil den? Podělte se o jeho zkušenost.
2. Vyvolejte emoce: Přidejte detaily, které vtáhnou – atmosféru, pocity, náladu.
3. Buďte autentičtí: Obvykle poznáme, když si kolem nás někdo něco vymýšlí. Nebojte se ukázat, kdo opravdu jste.