Zvyšte retenci vašich zákazníků
3. 1. 2024
Lukáš Šaněk
Digitální strategie se často soustředí na získání nového zákazníka, což je bezpochyby důležité. Nicméně stejně důležité je udržet stávajícího zákazníka a vytvořit s ním dlouhodobý vztah.
Proč je to tak důležité? Protože získání nového zákazníka bývá často drahé a náročné ve srovnání s udržením toho stávajícího.
Jak s tím pomůže digitální marketing?
E-mailový marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro vytvoření vztahu s vaším zákazníkem. Využijte data, která o nich máte a posílejte jim e-maily s relevantním obsahem, nabídkami a informacemi. Díky automatizaci můžete odesílat upomínky na nákup, narozeninové slevy a další e-maily, které budou mít pro zákazníka hodnotu.
Věrnostní program odměňují zákazníky za jejich věrnost k vaší značce. Možností je spousta: můžete věnovat body za každý nákup, nabízet exkluzivní cenové a produktové nabídky nebo přednostní přístup k vašim produktům. Vaším cílem je motivavovat zákazníky, aby se k vám vraceli.
Každý jsme jedinečný a očekáváme individuální přístup. Sledujte, jak u vás zákazníci nakupují a zkuste upravit vaši nabídku jejich potřebám. Osobní přístup může zahrnovat i komunikaci prostřednictvím sociálních médií nebo chatu.
Dejte vašim zákazníkům možnost vyjádřit svůj názor. Ptejte se na zpětnou vazbu, hodnocení, komentáře. Věnujte jim pozornost a na tyto zprávy se snažte reagovat a odpovídat. Vytváří to pocit důvěry a zákazníci zůstanou raději u vás.
Jaké to má výhody?
Udržení stávajícího zákazníka je obvykle levnější než získání nového.
Věrní zákazníci často přináší pravidelnější objednávky a nákupy.
Spokojení zákazníci spíš doporučí vaše produkty nebo služby svým známým.
Stávající zákazníci poskytují cenná data, která mohou být využita pro další cílení.
Kvalitní péče o zákazníky posiluje pověst vaší značky.
Nezapomínejte, že spokojený zákazník bývá nejlepším ambasadorem vaší značky.