Vybírejte, komu dáte svou energii
30. 7. 2024
Lukáš Šaněk
Slovo „ne“ není zabijákem byznysu. Tím osudovým slůvkem je totiž možná. Asi to na první pohled nedává smysl – když nás někdo odmítne, k byznysu nedojde, ne? Ne, nedojde. Ale odpověď, která vyčerpává nejvíc energie je právě možná. Říkají ho klienti, kteří buď nejsou připravení na spolupráci, nemají jasné zadání nebo váhají nad rozpočtem.
• Možná, až nastane lepší čas.
• Možná, když trochu zlevníte.
• Možná, ještě se ozvu.
Když dostanete jasnou odpověď, že si vás potenciální klient nevybral, trochu to zamrzí, ale jdete dál. Víte, jak jste na tom – komunikace je zcela jasná. Nepotkali jsme se v nabídce vs. poptávce a to je v pořádku. Ale možná, možná je slovo, které nechává vždycky trochu otevřené dveře, udržuje naději, že to vyjde. Je stav, ve kterém zpochybňujete, jestli jste navrhli dobré řešení, nebo jestli nejste moc drazí. Možná je skutečným zabijákem, protože z nás tahá energii, kterou můžeme věnovat někomu jinému.