Co má společného váš byznys a Julius Caesar?

Julius Caesar byl jedním z nejmocnějších lidí své doby, ale jeho věhlas nevznikl náhodou. Co spojuje vaše podnikání a úspěšné dobývání nových území? Ani jedno se neobejde bez propracované strategie.

Strategie nabízí nový úhel pohledu na váš byznys, který na jednom místě shromažďuje veškeré dostupné znalosti. Ze strategie také odvodíte, na co byste se v rámci svého podnikání měli zaměřit. A naopak – do čeho nemá smysl investovat energii. Strategie vymezuje rámec vaší práce a výstupů toho, co děláte, definuje, jak výsledek vypadá, jak zní nebo na koho cílí.

Stratég je člověk, který většinou víc poslouchá, než mluví. Obvykle se také hodně ptá (a kdo mě zná, ten ví, že se ptám fakt hodně). Stratég je někdo, kdo nedává na první dojem (nebo se o to alespoň snaží) a chce nahlédnout pod pokličku.

 A občas pokládá i zapeklité, nebo dokonce nepříjemné otázky. Třeba:

  • „Co se tímhle snažíte skrýt?“

  • „Kdo je vaše skutečná konkurence?“

  • „V čem je váš produkt opravdu unikátní?“

Stejně jako válečná strategie, i ta digitální v sobě zahrnuje velké množství informací a dat. Nejen o bitevním poli, na kterém se utkáváte s konkurencí, ale i definici vaší cílové skupiny. Bude se vás ptát na to, který příspěvek na Facebooku byl nejúspěšnější. Možná lehce zvedne obočí, když přiznáte, že vám nic neříká A/B testování a nemáte zpětnou vazbu od zákazníků. Především bude chtít znát vaše očekávání, cíle, sny, snahy a přání.

Nevíte, kde začít? Nevadí, od toho jsem tu. Provedu vás celým procesem vzniku strategie a cokoliv vám rád vysvětlím. Společně najdeme řešení, které povede k plnění nejen marketingových, ale i byznysových cílů.